Marka Cristiano w ostatnich dwóch latach podwoiła swoją wartość


2017 rok rozpoczął się tak, jak zakończył się 2016 – dobrymi wiadomościami dla Cristiano Ronaldo. Według Sports Reputation Index (SRI) na podstawie badań przeprowadzonych przez Portugalski Instytut Zarządzania i Marketingu (IPAM), można stwierdzić, że wartość jego marki wynosi obecnie około 102 miliony euro, czyli prawie dwa razy więcej niż jeszcze dwa lata temu.

Wskaźnik ten uwzględnia reputację, popularność, rozgłos i potencjał medialny sportowców i związanych z nimi marek. Według IPAM, potencjalna wartość piłkarza obliczana jest na podstawie wartości potencjalnych dochodów z wynagrodzenia i praw do wizerunku oraz kontraktów komercyjnych ze znanymi firmami.


Pensja, prawa do wizerunku, portale …


Wyniki te, które bazują na badaniach sześciu obszarów, które obejmują 28 zmiennych pokazują, że wartość marki Cristiano wynosi obecnie około 102 milionów. Piłkarz dostał 94 na sto możliwych punktów głównie dzięki zysków z wynagrodzeń wynoszących ponad 49 milionów oraz szacowanych na 26,5 miliona praw do wizerunku i ponad 100 milionów obserwujących na portalach społecznościowych (do tego dochodzą potem jeszcze oczywiście kontrakty komercyjne).